Principy ochrany soukromí na REALSIM.CZ

Naše stránky Realsim.cz přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ nebo jakýkoli odkaz mimo tuto lištu souhlasíte také s využíváním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoli vypnout.

Simulátor stíhačky MiG-21

O nás

Po dokončení simulátoru McDonell Douglas DC-9, který se stal světovým unikátem, jsme měli velmi těžkou startovací pozici. Každý se chceme někam posouvat. Proto bylo jasné, že vytvořit další světový unikát nebude snadné. V roce 2017 jsme se rozhodli, že pokračovat budeme, ale nepůjdeme cestou dopravních letadel, nýbrž něčeho výrazně přitažlivějšího.

V červnu roku 2017 jsme získali vyřazený stíhací letoun Československé (a následně České) armády MiG-21MF s označením 9414. Video z převozu stíhačky naleznete zde.

MiG-21 - první dojmy

V čem jsme jedineční

Před nákupem naší stíhačky jsme zjistili, že na světě neexistuje žádný letecký simulátor z kompletního stíhacího letadla. Pár uříznutých kokpitů z vyřazených letounů ve světě existuje, ale posadit se do celého stroje a vnímat tu obrovskou hmotu kolem sebe je samozřejmě nezapomenutelné

Ze zkušeností z našeho prvního projektu již víme, že jednou z nejpodstatnějších rolí hraje projekční plocha a forma zobrazení. U dopravního letadla jsme plochu vyřešili válcem, do kterého promítáme. Jenže v dopravním letadle piloti nevidí nad sebe, kdežto ve stíhacím letounu je výhled nahoru nedílnou součástí celého letu. Dlouho jsme si lámali hlavu, až jsme ve spolupráci s firmou Weldpro vymysleli dokonalou hliníkovou kopuli (mimochodem vážící 340 kg), která se nasadila kolem kokpitu letounu tak, aby pilot viděl ve všech směrech to, co vidět má.

MiG-21 - návrh projekční kopule MiG-21 - výroba projekční kopule

Výroba této kopule trvala několik měsíců. Výsledek je však opravdu unikátní a věřte, že pokud někdo tvrdí, že má dokonalou projekci kolem kokpitu stíhacího letounu, zřejmě se nebyl podívat na tu naši. Jedná se o polokouli s průměrem 3,6m, která má dokonale vybroušen vnitřní povrch s bílým nátěrem. Do kopule promítá 6 projektorů s HD rozlišením a tím je pokryt kompletní výhled pilota. O zvuk se stará mnoho reproduktorů a zesilovačů se subwooferem o celkovém hudebním výkonu 2000W. Díky tomuto výkonu dokážeme věrohodně simulovat hluk, který tento stroj vydával. Pilot, který je zavřený v kabině tak má dokonalý dojem z letu. Okolí letounu je pro další účastníky (vzhledem k hluku převyšující hygienické normy) uzavřeno.

Přijďte si zalétat

Co umíme nabídnout

  • vzlet z kteréhokoliv letiště na světě
  • zážitek z akrobatického letu (let na zádech, výkrut, překrut, přemet, zvrat nebo souvrat)
  • boj proti nepřátelským letounům nebo vrtulníkům pomocí raket R-3S
  • boj proti nepřátelským letounům nebo vrtulníkům s dvouhlavňovým kanónem GŠ-23 ráže 23 mm
  • boj proti pozemním cílům pomocí ruské trhavé bomby FAB-250 M54 TU
  • přistání na vybraném letišti
  • katapultáž virtuálního pilota v případě zásahu
  • neomezené množství raket a nábojů (neslučuje se s realitou)
  • nesmrtelnost (neslučuje se s realitou)
  • zážitkový dovoz ke kokpitu a odvoz zpět do místa ubytování v proslulém elektromobilu Tesla model S
  • posezení v Real Simulator VIP Lounge s občerstvením
  • přípravu rautových stolů
  • zážitková jízda v elektromobilu Tesla Model S (max. 4 lidé)

Historie stíhacího letounu MiG-21MF 9414

Mikojan-Gurevič MiG-21 (V kódu NATO "Fishbed") je sovětská nadzvuková víceúčelová stíhačka používaná od začátku 60. let dodnes. Byla používána letectvy více než 30 zemí a v několika z nich je stále ve službě. Bylo jich vyrobeno přes 10 000 ks, což z ní činí nejvíce a nejdéle vyráběný nadzvukový letoun. Zúčastnila se mnoha ozbrojených konfliktů, mimo jiné v arabsko-izraelských válkách či válce ve Vietnamu.

Sériová výroba byla zahájena roku 1959, ale zavedením do výroby vývoj letounu neskončil. Další změny konstrukce byly mj. ověřeny na stroji Je-66.

Letouny MiG-21 byly zařazeny do výzbroje armád více než padesáti států, v letech 1961–2005 byly i ve výzbroji Československé lidové armády a poté Armády České republiky. Licenčně se vyráběly v průběhu let 1963-1972 ve firmě Aero Vodochody.

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/MiG-21

Náš stíhací letoun MiG-21 MF 9414 byl vyroben 20.6.1974 se sériovým číslem 969414 v Moskvě. Do roku 2004 (kdy byl vyřazen) nalétal 1400 hodin ve vzduchu.

S naším MiGem létalo mnoho kvalitních pilotů. Mimo jiné i Oldřich Pelčák, jeden ze dvou československých kosmonautů.

Splňte si sen ještě dnes