Principy ochrany soukromí na REALSIM.CZ
Naše stránky Realsim.cz přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ nebo jakýkoli odkaz mimo tuto lištu souhlasíte také s využíváním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoli vypnout.
Po dokončení simulátoru McDonell Douglas DC-9, který se stal světovým unikátem, jsme měli velmi těžkou startovací pozici. Každý se chceme někam posouvat. Proto bylo jasné, že vytvořit další světový unikát nebude snadné. V roce 2017 jsme se rozhodli, že pokračovat budeme, ale nepůjdeme cestou dopravních letadel, nýbrž něčeho výrazně přitažlivějšího.
V červnu roku 2017 jsme získali vyřazený stíhací letoun Československé (a následně České) armády MiG-21MF s označením 9414. Video z převozu stíhačky naleznete zde.
Před nákupem naší stíhačky jsme zjistili, že na světě neexistuje žádný letecký simulátor z kompletního stíhacího letadla. Pár uříznutých kokpitů z vyřazených letounů ve světě existuje, ale posadit se do celého stroje a vnímat tu obrovskou hmotu kolem sebe je samozřejmě nezapomenutelné
Ze zkušeností z našeho prvního projektu již víme, že jednou z nejpodstatnějších rolí hraje projekční plocha a forma zobrazení. U dopravního letadla jsme plochu vyřešili válcem, do kterého promítáme. Jenže v dopravním letadle piloti nevidí nad sebe, kdežto ve stíhacím letounu je výhled nahoru nedílnou součástí celého letu. Dlouho jsme si lámali hlavu, až jsme ve spolupráci s firmou Weldpro vymysleli dokonalou hliníkovou kopuli (mimochodem vážící 340 kg), která se nasadila kolem kokpitu letounu tak, aby pilot viděl ve všech směrech to, co vidět má.
Výroba této kopule trvala několik měsíců. Výsledek je však opravdu unikátní a věřte, že pokud někdo tvrdí, že má dokonalou projekci kolem kokpitu stíhacího letounu, zřejmě se nebyl podívat na tu naši. Jedná se o polokouli s průměrem 3,6m, která má dokonale vybroušen vnitřní povrch s bílým nátěrem. Do kopule promítá 6 projektorů s HD rozlišením a tím je pokryt kompletní výhled pilota. O zvuk se stará mnoho reproduktorů a zesilovačů se subwooferem o celkovém hudebním výkonu 2000W. Díky tomuto výkonu dokážeme věrohodně simulovat hluk, který tento stroj vydával. Pilot, který je zavřený v kabině tak má dokonalý dojem z letu. Okolí letounu je pro další účastníky (vzhledem k hluku převyšující hygienické normy) uzavřeno.
Mikojan-Gurevič MiG-21 (V kódu NATO "Fishbed") je sovětská nadzvuková víceúčelová stíhačka používaná od začátku 60. let dodnes. Byla používána letectvy více než 30 zemí a v několika z nich je stále ve službě. Bylo jich vyrobeno přes 10 000 ks, což z ní činí nejvíce a nejdéle vyráběný nadzvukový letoun. Zúčastnila se mnoha ozbrojených konfliktů, mimo jiné v arabsko-izraelských válkách či válce ve Vietnamu.
Sériová výroba byla zahájena roku 1959, ale zavedením do výroby vývoj letounu neskončil. Další změny konstrukce byly mj. ověřeny na stroji Je-66.
Letouny MiG-21 byly zařazeny do výzbroje armád více než padesáti států, v letech 1961–2005 byly i ve výzbroji Československé lidové armády a poté Armády České republiky. Licenčně se vyráběly v průběhu let 1963-1972 ve firmě Aero Vodochody.
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/MiG-21
Náš stíhací letoun MiG-21 MF 9414 byl vyroben 20.6.1974 se sériovým číslem 969414 v Moskvě. Do roku 2004 (kdy byl vyřazen) nalétal 1400 hodin ve vzduchu.
S naším MiGem létalo mnoho kvalitních pilotů. Mimo jiné i Oldřich Pelčák, jeden ze dvou československých kosmonautů.
Copyright © 2021 Realsim.cz, web by Rubix