O nás

Let v simulátoru překoná vaše očekávání

Originální kokpit z letadla, které nalétalo od roku 1969 téměř 90 000 hodin, překoná veškerá vaše očekávání. Původní přepínače, ukazatele, přístroje a ovládací prvky pocítíte na vlastní kůži. Burácení motorů vám zatají dech a v Evropě největší projekce vás vezme nad zemský povrch. Nemusíte být žádný letecký nadšenec, přesto na tento zážitek budete hodně dlouho vzpomínat a budete jej vyprávět svým blízkým.

Splňte si sen ještě dnes

DetailV čem jsme jedineční?

Ovládli jsme originální přístroje jako nikdo na světě. Díky světovému unikátu se můžeme pochlubit nejrealističtějším simulátorem dopravního letadla DC-9 na světě. Pro dokonalý pocit jsme vybudovali největší projekci v Evropě. Pozorovací úhel 270 stupňů a 5 projektorů v HD rozlišení najdete nejblíže na Novém Zélandu.

Pro autentický vjem jsme náš letecký simulátor postavili z opravdového letadla, které létalo v USA od roku 1969 až do roku 2010. Neprodáváme čtvrthodinové ani půlhodinové lety. Za tuto dobu nemáte šanci vstřebat to, co máte šanci si vyzkoušet.

Všechny simulátory (vyjma několikanásobně dražších profesionálních simulátorů) jsou vyrobené z plastu. Létáním na takovém simulátoru nemůžete nikdy získat pocit z pilotáže opravdového dopravního letounu. Náš simulátor je vyrobený ze skutečného letového hardwaru!

Náš skutečný letecký simulátor dopravního letounu má největší zobrazovací plochu v Evropě. Válec o průměru 6 m s pěti výkonnými projektory nabízí zobrazovací úhel 270 stupňů. Takový nemá ani profesionální simulátor na Ruzyni a vy tím získáte pocit z dokonalého 3D vjemu, zároveň nikde neuvidíte konce zobrazovací plochy.

Plně funkční audio systémy našeho simulovaného létání vám umožní odposlechnout VOR, ILS, řídící letového provozu. Máte možnost promluvit s vedoucím kabiny nebo požádat letušku o šálek výborné kávy.

Především zkušenější piloti ocení, že náš simulátor je zapojen do celosvětové virtuální letové sítě VATSIM (Virtual Air Traffic Simulation Network) a IVAO (International Virtual Aviation Organisation), které ještě umocňují reálnost zážitku, kdy máte možnost vidět ostatní piloty a slyšet instrukce a povolení řídících letového provozu. 

Letoun McDonnell Douglas DC-9 nebyl nikdy vybaven obrazovkami, proto očekávejte dokonalé originální přístroje. Ty ve spojení s kvalitním leteckým simulátorem Microsoft Flight SImulator 10 (FSX) a 3D projekcí řízenou softwarem Prepar3D od Lockheed Martin tvoří jádro našeho simulátoru.

Vzhledem k unikátnosti našeho letounu doporučuje náš tým minimálně 1 hodinu letu. I ta je ale pro dokonalý zážitek a vstřebání veškerých pocitů málo. Ideální je navštívit nás se skupinou kamarádů, kde si každý zaplatí jednu hodinu letu. Ostatní mohou po celou dobu sedět v kabině, ptát se nebo radit.

Přijďte si zalétat na světový unikát

Interiér Co umíme nabídnout?

  • VFR let (Visual Flights Rules - lety za dobré viditelnosti) Proleťte se 300 m – 2 km nad zemí za pěkného počasí nad Vaším městem. Poznáte Váš dům?
  • Let z a na jakékoliv letiště na světě.
  • Simulaci technických potíží letounu včetně požáru motorů nebo požáru v kabině (s použitím kyslíkových masek a brýlí)
  • Trénink IFR letů (Instrument Flight Rules - let, při kterém jste řízen letovým provozem, v takovém případě lze letět i za nulové viditelnosti)
  • Zážitkový dovoz ke kokpitu a odvoz zpět do místa ubytování v proslulém elektromobilu Tesla model S
  • Posezení v Real Simulator VIP Lounge s občerstvením
  • Přípravu rautových stolů
  • Zážitková jízda v elektromobilu Tesla Model S (max. 4 lidé)

Jak to u nás vypadá?

Kokpit Historie kokpitu DC-9

McDonnell Douglas DC-9 je americké dvoumotorové dopravní letadlo určené pro krátké tratě. Jde o první model z rodiny letounů podle návrhu firmy McDonnell Douglas, kterou později získala společnost Boeing. Označení letounu DC-9 pochází z původního názvu výrobce Douglas Commercial, která právě takto označovala své modelové řady. První let prototypu letadla DC-9 se uskutečnil dne 25. února 1965. První společností, která letoun zavedla do provozu byla americká Delta Air Lines. Letouny DC-9 byly vyráběné v několika verzích a létají dodnes, ale pod jiným výrobcem. Boeing 717 je vývojovou verzí DC-9 s řadovým označením DC-9-93.. 

Náš kokpit pochází z letounu DC-9-31, který před vyřazením nesl imatrikulaci N1332U. Letoun byl vyroben v roce 1969, výrobní číslo 47404. Byl dodán společnosti Hawaiian Airlines, a v roce 1986 prodán Northwest Airlines, kde dostal číslo flotily 9935. V roce 2010 byl letoun dne 23. 6. vyřazen z provozu s celkovým náletem 88 708 hodin a počtem letů 94 044, přelétl na šrotiště na Floridě a sešrotován. V té době koupil jeho odříznutý kokpit předchozí majitel z Kanady, který jej uchovával doma jako nefunkční repliku a od něhož jsme kokpit v červenci 2013 zakoupili.

Všechny tři přístrojové panely (držáky, kde jsou umístěny přístroje) pochází z druhého letounu DC-9, který byl vyroben rovněž roku 1969 létal z počátku pro aerolinky North Central Airlines, které byly později pohlceny společností Northwest. Jde rovněž o stroj typu -31 s imatrikulací N962N, výrobní číslo 47406, číslo flotily v Northwest 9912. Letoun byl z provozu vyřazen 2. září 2005.

Zajímavostí budiž výrobní čísla obou letadel. Dělí je od sebe jen dvě číslice, což znamená, že oba letouny byly vyrobeny ve stejný rok. Dá se tedy s největší pravděpodobností konstatovat, že jde o dvě sestry, které se naposledy viděly v hangáru firmy Douglas před cca 45 lety, potom nalétaly miliony kilometrů, aby se nakonec spojily v jeden celek, který máte i vy možnost vyzkoušet.

Jsme velmi rádi, že k desetitisícům rukou, které se obou letadel dotýkaly, se mohou přidat i dlaně a prsty členů našeho týmu a dnes i dlaně vaše. Věříme, že se nám podaří oběma sestřičkám dopřát dlouhé a zábavné staří.

Vznik simulátoru na fotografiích

Transport kokpitu O projektu Real Simulator (původně znám jako Czech DC-9)

O projektu se rozepsal jeho hlavní iniciátor a provozovatel Real Simulator, Petr Bílý:

Kdyby mi někdo před 7 lety řekl, že se pokusím v oblasti letectví o světový unikát, těžko bych mu uvěřil. Jak se taková výzva v životě obyčejného člověka přihodí? Příběh je poměrně dlouhý. V roce 2005 jsem uviděl u kamaráda na stěně jeho pokoje obrovskou mapu plnou čar, čísel a znaků. Protože jsem věděl o jeho zálibě v simulované létání, pochopil jsem, že se bude jednat o leteckou mapu. Ale co je na ní, mi bylo záhadou.

Koupil jsem si Microsoft Flight Simulator 2004 (FS 2004) a začal jsem se učit létat.

Za týden jsem měl již koupený Microsoft Flight Simulator 2004 (FS 2004) a začal jsem se učit létat. Lekce ve FS 2004 mi přišly srozumitelné a prošel jsem je všechny od začátku do konce. V roce 2006 jsem se odhodlal k registraci na VATSIM. VATSIM (Virtual Air Traffic Simulation Network) je celosvětový virtuální svět určený pro létání. Chvíli jsem poslouchal, snažil si instalovat různé softwary a nakonec jsem s bušícím srdcem zakoktal do mikrofonu. Netrpělivě jsem čekal, kdo se ozve. Věty, které jsem přeříkával, jsem četl z vytištěného manuálu pro začátečníky.

Uskutečnil jsem svůj první let. Několikrát se mi dostalo upozornění a několikrát jsem nevěděl, na co se mě vlastně řídící ptá. Ale časem jsem se zdokonalil a na VATSIMu poznal partu skvělých lidí, kteří mě naučili, jak se řídí letový provoz. V roce 2007 jsem se rozhodl, udělat si PPL (Private Pilot License - licenci soukromého pilota, která opravňuje pilotovat letadlo pro nekomerční účely) a zkusit si to v opravdovém letadle. V roce 2008 jsem uskutečnil svůj první let do oblak a věřte, že mi srdce bušilo úplně stejně jako tehdy na VATSIMu. Protože se mi narodil druhý syn a já neměl dostatek času na létání, začal jsem létat více a více doma na simulátoru.

Když jsem uskutečnil svůj první let do oblak, srdce mi bušilo úplně stejně jako tehdy na VATSIMu

Vybudoval jsem si pěkný kousek doma v kotelně, ale pořád to byla jen směska budíků, které jsem různě nakupoval a skládal podle prostoru, nikoli podle reálného letadla. Pak mě napadla myšlenka, pořídit si simulátor Boeingu 737, protože s tím letadlem jsem létal nejraději. Domluvil jsem se s kamarády na VATSIMU (konkrétně s Pavlem Brodským a Radomírem Jedličkou) a vyrazili jsme se podívat na jeden takový simulátor do Berlína.

Byl moc pěkný. Propracovaný, funkční, prostě ten, co bych chtěl. Ale po obdržení nabídky jsem pochopil, že je to opravdu drahá sranda a budu muset ještě chvilku šetřit. Asi po roce a půl jsme s Pavlem Brodským začali pracovat na myšlence vlastního podobného simulátoru.

Něco takového, jako mají někteří v Klášterci nebo v Praze v panelákovém bytě. Cíl naší cesty však nebylo komerční využití, ale propagace VATSIMu, vlastní potěšení a zábava. Prohledali jsme mnoho webů a vytušili, že stavba bude poměrně náročná. Tak jsme si řekli, zda by nebylo lepší koupit si starý kokpit a ten postupně doplnit nakoupeným simulátorovým vybavením. Prohledali jsme stovky webů a hledali Boeing 737. Jenže věc zprvu snadná se ukázala býti nerealizovatelnou. Jednoho dne mi zavolal Pavel. Úplně nadšený, že něco objevil a já to musím hned vidět. Jeden kanadský nadšenec Perry prodával starý uříznutý kokpit DC-9 kompletně vybavený avionikou, která byla pravděpodobně funkční.

S B-737 umí lítat každý

Pavel mě přesvědčil, že toto je ta správná volba. Já byl zprvu skeptický, mám raději glass cockpit (letecký kokpit s digitálními letovými instrumenty), než zastaralé budíky s ručičkou, ale něco mi říkalo, přemýšlej nad tím. S B-737 dnes umí létat “každý”, dokonce i já (samozřejmě na simulátoru), ale při pohledu na DC-9 jsem nevěděl, k čemu polovina budíků a přepínačů vlastně slouží. Byla to výzva. Když mi Pavel řekl, že nenašel nikoho, kdo by podobný projekt realizoval, řekl jsem ano. Jdeme do toho a to naplno. Dne 27. dubna 2013 ve 14:38 jsem napsal Perrymu: “I am very interested in purchasing cockpit of DC-9. Is it still available? Can you please send me some more detailed photos?”

To byl právě ten den, kdy obyčejný člověk začal doufat ve světový unikát.

Byl to den, kdy jsem se opět přesvědčil, že i malá skupinka chytrých lidí plných optimismu a nadšení v malé České republice může dokázat něco velkého. Smlouvy, nakládka, transport, … nebylo to úplně snadné, ale 9. srpna 2013 jsem se DC-9 prvně dotkl. Při prvním posazení do kokpitu mi tlouklo srdce úplně stejně jako tenkrát prvně na VATSIMU, či tenkrát prvně sám v Z142. Dne 10. srpna 2013 jsme s naším malým týmem začali naplno pracovat. Začátkem roku 2017 jsme Czech DC-9 Project prohlásili za hotový. Dnes pod názvem Real Simulator si v něm máte i vy šanci zalétat a zažít něco, co nikde ve světě nenajdete.

Tak na co ještě čekáte?